Cel marki to powód, dla którego Twoja firma istnieje. Jest on związany z większymi, bardziej uniwersalnymi celami i motywacjami niż zyski. Jeśli naprawdę chcesz nawiązać kontakt ze swoimi docelowymi konsumentami i tworzyć dla nich znaczące i użyteczne treści, musisz to robić poprzez Content Marketing oparty na celu, zapewnia https://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/.
Sposób dla firmy lub marki na nawiązanie więzi z docelową publicznością w oparciu o ich wspólne potrzeby i zainteresowania – w tym zainteresowanie wsparciem szczytnego celu”. Sukces na tej arenie polega na opracowaniu właściwej strategii i realizowaniu jej w autentyczny, organiczny sposób, który przynosi obopólne korzyści wszystkim zaangażowanym.
Dlaczego cel marki ma znaczenie
- Zwiększa rozpoznawalność marki – kiedy rośnie liczba osób, które zgadzają się z celem Twojej marki, Twoje treści będą lubiane i udostępniane, a Twoja marka lepiej rozpoznawana.
- Wartościowe interakcje z klientami – kiedy konsumenci kierują się tym samym celem, który przyświeca Twojej firmie, będą empatycznie podchodzić do Twojej marki, otworzą się na komunikację i zaangażują w interakcje.
- Wzmocnienie lojalności wobec marki – kiedy ludzie są emocjonalnie związani z celem Twojej firmy, będą czuli się dobrze kupując od Ciebie i staną się długoterminowymi klientami i promotorami marki.
Jak znaleźć cel swojej marki
Cel Twojej marki jest ściśle powiązany z wizją, misją i wartościami Twojej firmy:
- Twoja wizja to Gdzie – Gdzie chcesz, aby Twoja firma była w przyszłości?
- Twoja misja to Co – Jakie procesy rozwoju produktu/usługi powinieneś wykorzystać, aby osiągnąć swoją wizję?
- Twoje wartości to How – W jaki sposób Twoja marka osiągnie Twoją wizję?
Dlaczego robisz to, co robisz?
Zanurz się głębiej w swoją historię i powody, dla których założyłeś firmę.
Opisz, czego chcą Twoi klienci i co masz im do zaoferowania.
Wszystko zależy od tego, w czym jesteś dobry i co inspiruje Cię jako zespół.
Stwórz treść zgodną z celem
Oto kilka pomysłów z https://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/ na to, jak umieścić cel marki w centrum swojego marketingu:
- Wspieraj działania – Czym interesują się Twoi odbiorcy?
- Twórz partnerstwa – łącz się w zespoły i współpracuj z markami o podobnych wartościach
- Twórz wartościowe treści – szanuj swoich klientów, bądź użyteczny i inspirujący.
- Bądź na czasie – nawiązuj do wydarzeń sezonowych i przełomowych, które mają znaczenie zarówno dla Twojej marki, jak i dla Twoich klientów.
- Bądź ludzki – ludzie chcą kupować od ludzi: udostępniaj zdjęcia swojego zespołu, pozwól członkom zespołu na osobiste interakcje z konsumentami.
- Rozbaw – Każdy lubi się pośmiać, a humor może być naprawdę potężnym czynnikiem łączącym emocje.
- Wolontariat – Wolontariat to szansa, aby Twoi pracownicy poczuli się dobrze we własnej skórze, a jednocześnie wzbogacili społeczność Twoich klientów.
- Bądź konsekwentny – zaznacza https://efectownia.pl/pozycjonowanie-stron/ – nie przeskakuj z jednego celu na drugi, to pokazuje brak tożsamości marki, dbałości o klienta i foniczność.
Zmierz sukces swojej strategii contentowej
Jednym ze sposobów na zmierzenie sukcesu Twoich treści jest śledzenie statystyk Twojej strony internetowej i mediów społecznościowych. Przeanalizuj następujące kwestie:
- Liczba powracających odwiedzających stronę – aby zmierzyć lojalność wobec marki
- Klienci, którzy przybyli z polecenia lub rekomendacji – aby śledzić reputację marki
- Pozytywne wzmianki o marce w mediach społecznościowych
- Wynik satysfakcji klienta
- Wskaźnik retencji klientów