Efektowna praca nie jest to przeznaczenie 12 godzin na pracę w biurze czy też w domu przed laptopem. Jeżeli masz dosyć nadgodzin oraz braku rezultatów, to my Ci w tym pomożemy. Poniżej znajdziesz zestaw wskazówek, w jaki sposób poprawić produktywności swojej pracy. Zanim jednak wykonasz którykolwiek krok, pamiętaj o dobrym nastawieniu. Dzięki tym radom zrobisz więcej przydatnych rzeczy przy mniejszym nakładzie czasu oraz energii. Sprawdź jakie to wskazówki!
Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/efektywna-praca/
Efektywna praca – przydatne wskazówki
Dziel swój czas na 90 minutowe bloki
Nasz mózg nie jest w stanie wytrzymać kilkugodzinnego maratonu przed komputerem. To właśnie dlatego badacze sugerują nam, aby dzielić nas czas na mniejsze bloki. Maksymalnie niech będzie to 90 minut. Tyle jesteśmy w stanie przeznaczyć na produktywne działanie. Dobra jesteś zastosowanie techniki Pomodoro. Oznacza ona, że przez 20-25 minut pracujemy, a następnie robimy sobie 5 minut przerwy. Taką czynność wykonujemy w trzech lub czterech blokach, po czym następuje 30-minutowy odpoczynek. Taka technika z pewnością poprawi produktywność naszej pracy.
Pamiętaj o drzemce
Sen odgrywa tutaj bardzo ważną rolę. Z wielu badań wynika, że 10-20 minut jest to optymalny czas jaki możemy przeznaczyć na drzemkę. Nasz mózg nabiera wtedy świeżości oraz nie będziemy otumanienie i, jak w przypadku dłuższego snu.
Pracuj w naturalnym świetle
Niezwykle ważne jest to aby pracować w naturalnym świetle, ponieważ dzięki temu będzie nam się lepiej spało lub odpoczywał w nocy. To wszystko oczywiście przekłada się na efekty oraz wydajność naszej pracy.
Spaceruj
Jest to bardzo dobry pomysł na spędzenie przerwy, nawet takiej krótkiej. Według badań, wynika że ruch na dworze dobrze robi naszym zdolnością intelektualnym. Oczywiście bardzo duże znaczenie ma też ekspozycja na światło słoneczne.
Unikaj newsów
Wiadomości, w którym jesteśmy odrzucanie i przez 24 godziny na dobę Przez cały tydzień, niewiele wnoszą do naszego życia. Zajmują nam one tylko niepotrzebnie czas oraz wprowadzają nas negatywne myśli. Takie niewinne oglądanie newsów może również przekładać się na początki multitaskingu.
Kontroluj temperaturę
Optymalna temperatura dla naszej produktywności wynosi 21-22 stopnie Celsjusza.
Zrób porządek wokół siebie
Pamiętaj że twórcy bałagani to jedno, a totalny chaos i bezład to drugie. Tony dokumentów znajdujących się na w twoim biurku zdecydowanie nie służą twojej efektywności. Bardzo często mogą jednak rozpraszać i męczyć Twój mózg.
Zobacz też: http://www.ttools.pl/ksiazki-temat-zarzadzania-czasem/