Branża e-commerce odnotowuje gigantyczny rozwój, między innymi dlatego, że pandemia zupełnie zmieniła przyzwyczajenia konsumentów. Coraz więcej Polaków przekonuje się do zakupów on-line. Dynamiczny rynek powoduje, że przedsiębiorcy i sprzedawcy szybko dostosowują się do realiów w globalnej sieci, żeby działać sprawnie. Na co szczególnie zwrócić uwagę?
Dywersyfikacja źródeł dystrybucji to konieczność, dlatego łącz tradycyjne formy sprzedaży z internetowymi. Prowadź sprzedaż wielokanałowo, wykorzystując nie tylko porównywarki cenowe, ale również takie platformy jak Amazon czy Allegro. Warto zadbać o e-mail marketing oraz rozwijać media społecznościowe. Powinieneś być wszędzie tam, gdzie możesz sprzedawać. Sprawdzaj, jak jest postrzegana Twoja marka w sieci, wykorzystując do tego profesjonalny monitoring. Oprócz multichannelu podążaj za potrzebami konsumentów, których oczekiwania poszybowały wysoko.
Na co zwracają uwagę klienci, kupując w sieci?
Nabywcy coraz częściej kupują za pomocą aplikacji mobilnych, wykorzystując do tego swoje smartfony. To głównie młode osoby, które zamiast kupowania w witrynie internetowej wolą przejść cały proces sprawniej z intuicyjną i funkcjonalną aplikacją sprzedażową. Łatwość zakupów jest kluczowa – spora część konsumentów rezygnuje z procesu, jeśli jest zbyt trudny i wymaga czasu. Nabywcy w sieci chcą mieć bezproblemowy kontakt ze sklepem, a także możliwość szybkiej i bezpiecznej dostawy.
Skracaj czas dostawy w e-commerce
Zamówienie powinno dotrzeć w jak najkrótszym czasie. Szybka sprzedaż i błyskawiczne dostarczenie produktu pozwolą Ci wyprzedzić konkurencję. Nikt nie chce czekać na zamówiony posiłek, kiedy jest głodny lub cieszyć się nowym produktem dopiero tydzień po transakcji. W tym roku ekspresowa dostawa zyskuje na znaczeniu. Klient jest skłonny ściągnąć aplikację mobilną sklepu i za jej pośrednictwem złożyć swoje zamówienie, dlatego weź to pod uwagę. Na jego pozytywne doświadczenia wpływa czas realizacji.
Ekologia przybiera na sile
Ochrona przyrody oznacza troskę o środowisko, a skoro to jest ważne dla Twoich klientów, wzbudzaj ich zaufanie, podkreślając wspólne wartości. Wszyscy stają się świadomi wobec zmian w naturze, dlatego podejmuj kroki biznesowe z myślą o ekologii. Wprowadź opakowania pochodzące z recyklingu lub promuj ciekawe akcje społeczne. Rezygnuj z papierowych dokumentów na rzecz elektronicznych oraz eliminuj plastik. Pokaż, że naprawdę możesz coś zrobić, by wyhamować degenerację planety – bądź orędownikiem tych zmian i głośno o nich mów.
Wszystkie wymienione działania wzbudzają zaufanie klientów. Internetowi sprzedawcy powinny wsłuchiwać się w głosy nabywców. Już dziś podejmij działania przynajmniej w jednym z tych zagadnień, a Twój sieciowy biznes będzie się rozwijał.