Pozycjonujesz lokalnie swoją stronę w Poznaniu, zadbałeś o odpowiedni dobór słów kluczowych, optymalizację techniczną i wartościowy content, ale nie jesteś zadowolony z efektów? Przyczyną może być brak mobilnej wersji serwisu internetowego. Przy dzisiejszych standardach to kwestia obowiązkowa. Dlaczego? Sprawdź poniżej!
Wersja mobilna z punktu widzenia użytkowników
Jeśli mimo odpowiednich optymalizacji oraz wdrożenia innych działań związanych z SEO lokalnym Twoja strona nie generuje ruchu lub konwersji, problem może leżeć w jej przystosowaniu do urządzeń mobilnych. Responsywny design, czyli taki, który dopasowuje się do rozdzielczości ekranu urządzenia, z jakiego korzysta aktualnie użytkownik, to dziś podstawa. Dzięki temu z serwisu internetowego można korzystać wygodnie zarówno na komputerze, jak i smartfonie czy tablecie. Dlaczego jest to tak istotne? Dlatego, że obecnie większość ruchu w sieci pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Internauci częściej korzystają ze smartfonów, gdy kierują zapytania do wyszukiwarki Google. Zatem możesz mieć pewność, że spora część Twoich potencjalnych klientów oczekuje mobilnej wersji strony.
W przypadku pozycjonowania lokalnego np. w Poznaniu ma to jeszcze większe znaczenie, bo według badań wyszukiwania na frazy lokalne częściej pochodzą właśnie z urządzeń mobilnych.
Wersja mobilna z punktu widzenia Google
Wiesz już, że responsywny design ma znaczenie dla UX (z j. ang. User Experience), czyli dla wrażeń użytkowników, a co z wyszukiwarką Google? Okazuje się, że ona również ma swoje preferencje, a nawet wymagania. Wersja mobilna strony ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Serwisy, których właściciele nie dbają o dopasowanie wyglądu do smartfonów i tabletów mają znacznie mniejsze szanse na to, aby znaleźć się w TOP10. Oprócz tego warto wspomnieć, że wersja mobilna traktowana jest przez wyszukiwarkę Google jako podstawowa, i to właśnie ją w pierwszej kolejności sprawdzają roboty indeksujące.
Wszystko to sprawia, że żaden pozycjoner nie powinien mieć najmniejszej wątpliwości, czy mobilna wersja serwisu jest potrzebna. Powinna być ona podstawą w każdej strategii SEO.
Pozycjonowanie lokalne – co jeszcze warto wiedzieć?
O czym jeszcze powinieneś pamiętać, gdy zdecydujesz się na lokalne pozycjonowanie? Poznań jest dużym miastem z szeroko rozwiniętym rynkiem. Dlatego trzeba liczyć się z dużą konkurencją nawet zwiększając widoczność jedynie lokalnie. Warto zatem zadbać o wszystkie aspekty, które mogą mieć mniejszy lub większy wpływ na wyniki wyszukiwania. Oprócz podstawowej optymalizacji SEO, dobrze dobranych słów kluczowych oraz wersji mobilnej strony, jedną z najważniejszych kwestii jest wizytówka w Mapach Google. Dzięki niej Twoje szanse na dotarcie do lokalnych klientów będą znacznie większe.
Stworzysz ją za pomocą narzędzia Google Moja Firma. Pamiętaj, aby dokładnie uzupełnić wszystkie dane, o jakie poprosić Cię system. Im więcej informacji, tym większe szanse na wysoką pozycję.