Do promocji różnych towarów i usług potrzebne jest połączenie różnych środków reklamowych. Najlepiej sprawdza się połączenie reklamy w internecie z reklamą zewnętrzną. Reklama na billboardach, czyli jedna z najpopularniejszych reklam outdoorowych, może być świetnym rozwiązaniem do prezentacji dowolnego produktu. Jeśli reklama jest prawidłowo ustawiona, to dzięki doskonałej widoczności, zobaczą ją tysiące osób każdego dnia. Co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem reklamowania firmy na bilbordach?
Zalety i zasady reklamy na billboardach
Reklama na billboardach jest używana na zewnątrz w otwartych przestrzeniach. Jest to duży baner, który swoim rozmiarem ma zwrócić uwagę przechodniów i przejeżdżających osób kierowców. Ten rodzaj reklamy jest popularny na całym świecie i uważa się go za jeden z najbardziej skutecznych. Reklamy na bilbordach stosuje się w miejscach, które są często odwiedzane przez ludzi – główne drogi, centrum miasta, miejsca w pobliżu centrów handlowych i na autostradach. Jednak aby wykorzystać reklamę na billboardzie w najskuteczniejszy możliwy sposób, należy pamiętać o pewnych istotnych kwestiach: wybór właściwej lokalizacji, przemyślany projekt graficzny oraz krótki tekst reklamowy. Przy odpowiednim rozmieszczeniu bilbordu, będzie on doskonale widoczny dla wszystkich osób znajdujących się w pobliżu. Billboard pozwala każdej firmie szybko znaleźć nabywcę. Jednak skuteczność takiej reklamy zależy również od jej konstrukcji. Dlatego pracownicy agencji reklamowych i drukarnia wielkoformatowa, którzy przygotowują reklamę, powinni otrzymać dokładne wytyczne od klienta. Klient przed złożeniem zamówienia sam musi zdecydować, co dokładnie chce uzyskać, czyli wyznaczyć dla wykonawcy określone cele i zadania, które mają być osiągnięte dzięki wykorzystaniu bilbordów. Przy większych kampaniach reklamowych (które obejmują kilka lub nawet kilkanaście) bilbordów najlepiej zastosować jeden projekt w kilku miejscach – zostanie lepiej zapamiętany przez osoby, które zobaczyły bilbord.
Jak stosować bilbordy?
Bilbord, czyli specjalną tablicę reklamową umieszcza się na podwyższeniu (specjalnych wysokich konstrukcjach, nieco przypominających słupy) tak, by była dobrze widoczna z daleka. Bilbordy można sobaczyć (i zamontować) w każdym większym i mniejszy mieście. Czasem bilbordy są również montowane na ścianach wysokich bloków. Największe firmy na całym świecie stosują bardzo ciekawe projekty i koncepcje, aby wykorzystać banery w najlepszy możliwy sposób i zdobyć nowych klientów.